V poslední době se Českem šíří stigma, že seriózní média podléhají bulvarizaci. Dá se jí zabránit? Na to jsme se ptali Martina Nevyjela, krajského šéfredaktora Deníku.
Mediator1: Jak se mohou média vyhnout bulvarizaci, aniž by ztratila čtenost?
Záleží na tom, na jaké čtenáře se zaměřujete. Pokud máte vytvořenou čtenářskou základnu, budou k vám chodit za určitým obsahem a žádné změny nejsou potřeba. Čtenáři totiž vyžadují stálý obsah. Pokud vnímáte potřebu se bulvarizovat, tak to je samozřejmě špatně, pokud jste zpravodajské médium. Bulvarizace zpravodajství jako takovému hrozně škodí. A pokud pracujete v bulvárním médiu, tak už s tím tak nějak počítáte, že budete psát bulvárně. Když u zpravodajství musíte sahat po bulvarizačních praktikách, tak to je signál, že děláte něco špatně.